logo

Efektywne techniki sprzedaży części i usług w kontaktach bezpośrednich i pośrednich dla pracowników serwisu

Wszyscy chcieliby więcej zarabiać, jednakże nie sam produkt czy rodzaj usługi decyduje o sukcesie firmy, lecz jej profesjonalne wykonanie i obsługa klienta.

Czy masz opracowaną technikę wsparcia klienta w podejmowaniu trudnych decyzji? Czy Twoi pracownicy potrafią efektywnie i skutecznie sprzedawać Twoje usługi i produkty? Czy wiesz ile mógłbyś zarobić, gdyby Twoi pracownicy poznali techniki sprzedaży? Tego możesz nauczyć się na tym szkoleniu.

Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników do efektywnej sprzedaży produktów i usług. Szkolenie pozwala także, na budowanie zespołu sprzedażowego i wypracowania skutecznych procedur z tym związanych.

Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani oraz wykonają ćwiczenia praktyczne podczas warsztatów sprzedażowych.

Program szkolenia:

  • Poznanie etapów rozmowy handlowej
  • Umiejętność pokonywania obiekcji klientów – trudne sytuacje
  • Efektywność sprzedaży
  • Argumenty sprzedażowe

Część I

1. SCHEMAT ROZMOWY HANDLOWEJ

Poznanie poszczególnych etapów rozmowy handlowej. Nazwanie poszczególnych etapów rozmowy i ułożenie ich według odpowiedniej kolejności.

2. NAWIĄZANIE KONTAKTU

  • Składniki komunikacji międzyludzkiej
    • Komunikacja niewerbalna
    • Komunikacja parawerbalna
    • Komunikacja werbalna

3. ANALIZA POTRZEB

Zdobycie umiejętności prowadzenia rozmowy handlowej ukierunkowanej na badanie potrzeb Klienta. Poznanie rodzajów pytań i metod ich zadawania.

  • Pytania otwarte
  • Pytania zamknięte
  • Zasada lejka

4. TECHNIKI AKTYWNEGO SŁUCHANIA

Uświadomienie uczestnikom jak istotna jest umiejętność słuchania rozmówcy, i jak wpływa to na prawidłowy przebieg rozmowy handlowej i jej efekt.

  • Parafraza
  • Techniki aktywnego słuchania
  • Zalety, metody aktywnego słuchania

5. PREZENTACJA OFERTY

Poznanie umiejętności prezentacji oferty. Poznanie zasady cecha - korzyść.

  • Cecha – Korzyść

6. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SUKCES ROZMÓWCY – WYWIADU

  • Uświadomienie sobie celu rozmowy
  • Zbieranie informacji wstępnych
  • Scenariusz rozmowy
  • Zmiana minusów na plus:
    • Porównanie
    • Unik
    • Pętla
    • Umowa
    • Coś za coś

7. ETAPY I ZASADY ROZMOWY TELEFONICZNEJ

  • Cel rozmowy
    • Udzielenie informacji
    • Uzyskanie informacji
    • Zmiana zachowań
    • Zmiana nastawienia
    • Podjęcie decyzji
  • Poznanie zasad rozmowy - wywiadu
    • Zwiększenie efektywności i sprzedaży

Część II

1. SCHEMAT ROZMOWY SPRZEDAŻOWEJ Z WYKORZYSTANIEM NARZĘDZI ZWIĘKSZAJĄCYCH SPRZEDAŻ

  • Elementy sprzedaży wiązanej i dodatkowej
  • Narzędzia
  • Umiejętności

2. ROZPOZNAWANIE POTRZEB KLIENTA

  • Poziomy potrzeb klienta
  • Rodzaje pytań
  • Przeformułowanie

3. TRUDNE SYTUACJE – RADZENIE SOBIE Z OBIEKCJAMI KLIENTA

Nabycie umiejętności radzenia sobie z obiekcjami klienta i trudnymi sytuacjami. Jak sobie poradzić aby nie doszło do sytuacji zagrożenia celu (niepowodzenia).

  • Źródła obiekcji klienta
  • Rodzaje obiekcji
  • Metody pokonywania obiekcji
  • Typy klientów i ich oczekiwania
  • Asertywność w kontaktach z trudnym klientem

4. ZACHOWANIA, KTÓRE CENIĄ KLIENCI

Jakie podjąć działania w postępowaniu zewnętrznym handlowca aby rozmowa odniosła oczekiwany skutek.

  • Zasady, dot. lubianych przez Klientów zachowań Handlowców

5. FINALIZACJA SPRZEDAŻY

Poznanie umiejętności finalizowania rozmowy handlowej. Jak postawić kropkę nad „i”

  • Jak rozpoznać gotowość do podjęcia decyzji?

6. SCHEMAT ROZMOWY HANDLOWEJ – SCENKI SPRZEDAŻOWE

Praktyczne zastosowanie poznanych technik sprzedaży i umiejętności radzenia sobie z trudnymi klientami.

Formularz kontaktowy


captcha
Powered by BreezingForms

Zapisz się do naszego newslettera.

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd