logo

Kontrola organów państwowych w serwisie samochodowym: PIS, PIP, WOIOŚ, UOKiK, PSP, UDT, ZAiKS, Poczta Polska, kontrola oprogramowania.

szkolenie dwudniowe

Opis szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli i kadry zarządzającej.
Zakres szkolenia obejmuje m.in.: wybrane elementy prawa w odniesieniu do instytucji kontrolujących warsztat samochodowy, omówienie obowiązków podyktowanych przepisami prawa oraz jednostek kontrolujących. Szkolenie jest wzbogacone o praktyczną analizę treści dokumentów pochodzących z rzeczywistych kontroli w serwisach samochodowych.

Uczestnik będzie wiedział:

  • Jak prawidłowo sporządzić i przygotować dokumentację do kontroli.
  • Jak przygotować serwis do kontroli.
  • Kiedy i w jakich sytuacjach będzie mógł odmówić przeprowadzenia kontroli.
  • Jak zapobiegać skutkom przeprowadzanej kontroli.
  • Będzie znał zakres odpowiedzialności.

Program szkolenia:

  • Wybrane elementy prawa w odniesieniu do instytucji kontrolujących warsztat samochodowy
  • Obowiązki dyktowane przepisami prawa oraz jednostek kontrolujących
  • Prawidłowość sporządzanej dokumentacji przez przedsiębiorców
  • Zakres odpowiedzialności ponoszony przez pracodawcę
  • Zapobieganie skutkom przeprowadzanej kontroli

Część I

I. Wymogi ustawowe dotyczące kontroli

  • Zawiadomienie o planowanej kontroli
  • Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
  • Czas trwania kontroli
  • Stosowanie niedozwolonych praktyk podczas kontroli
  • Konsekwencje niedozwolonych praktyk
  • Unormowania prawne w przypadku wystąpienia zaniedbań ze strony kontrolera

II. Kontrola Państwowej Inspekcji Sanitarnej

  • Podstawy prawne działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej
  • Organizacja warsztatu zgodna obowiązującymi przepisami
  • Wymogi stawiane przez PIS
  • Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do kontroli
  • Najczęstsze błędy popełniane w warsztatach
  • Obowiązki kontrolowanego przedsiębiorcy
  • Uprawnienia kontrolowanego podczas kontroli PIS
  • Przebieg czynności kontrolnych w aspekcie procedur prawnych
  • Zakończenie kontroli
  • Omówienie procedur odwoławczych

III. Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy

  • Uregulowania prawne dotyczące Państwowej Inspekcji Pracy
  • Zasady kierowania zespołem pracowników wywierające nacisk na respektowanie przepisów prawnych
  • Prawa i obowiązki kontrolowanego
  • Zakres uprawnień inspektorów pracy
  • Przepisy prawa dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Lustracja środowiska pracy podczas przeprowadzanej kontroli
  • Przygotowanie dokumentacji do kontroli
  • Najczęściej popełniane nieprawidłowości przez pracodawców
  • Protokół pokontrolny
  • Sankcje i kary w przypadku wystąpienia nieprawidłowości
  • Zasady i formy odwołania się od przeprowadzonej kontroli

IV. Kontrola Oprogramowania

  • Podstawy prawne przeprowadzenia kontroli oprogramowania
  • Organy uprawnione do kontroli
  • Obowiązki kontrolowanego
  • Odpowiedzialność prawna za posiadanie nielegalnego oprogramowania

Część II

I. Kontrola Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

  • Podstawy prawne funkcjonowania UOKIK
  • Stworzenie programów serwisowych i magazynowych zgodnych z wymogami UOKIK
  • Główne zdania kontrolerów podczas czynności kontrolnych
  • Zasady przeprowadzenia kontroli
  • Unormowania prawne dotyczące zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
  • Poprawność procedur serwisowych a wymogi stawiane przez przepisy
  • Prawa i obowiązki kontrolowanego
  • Konsekwencje kontroli w przypadku uchybień

II. Kontrola Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska

  • Przepisy z zakresu ochrony środowiska
  • Wyposażenie warsztatu zgodne z wymogami narzuconymi przez przepisy
  • Dokumenty wymagane przez WIOŚ w zakresie usług naprawczych
  • Obowiązki związane z wytwarzaniem odpadów
  • Obowiązki sprawozdawcze właścicieli warsztatów
  • Aktualne uregulowania związane z substancjami chemicznymi
  • Najczęstsze błędy popełniane przez pracodawców
  • Najważniejsze uprawnienia Inspektora Ochrony Środowiska
  • Prawa i obowiązki kontrolowanego
  • Skutki nieprzestrzegania przepisów w zakresie ochrony środowiska

III. Kontrola Państwowej Straży Pożarnej

  • Podstawy prawne działania PSP
  • Procedury warsztatowe przy jednoczesnym spełnianiu wymogów ochrony środowiska i wymogów stawianych przez PSP
  • Przygotowanie się do czynności kontrolno rozpoznawczych
  • Wymagany stan faktyczny w warsztacie samochodowym
  • Przygotowanie kompletnej dokumentacji do kontroli
  • Weryfikacja warunków zabezpieczenia ppoż.
  • Skutki nieprawidłowości podczas kontroli
  • Zasady sporządzania protokołu pokontrolnego
  • Wydawanie decyzji administracyjnych
  • Procedury odwołania się od decyzji administracyjnej

IV. Kontrola Urzędu Dozoru Technicznego

  • Podstawy prawne działania UDT
  • Przedmiot działania i kompetencje UDT
  • Uprawnienia UDT
  • Dyrektywy jakie powinny spełniać dźwigniki samochodowe
  • Dokumentacja podczas kontroli
  • Formy przebiegu czynności kontrolnych w świetle obowiązującego prawa
  • Konsekwencje wynikające z nieprawidłowości podczas kontroli
  • Protokół pokontrolny – prawa i obowiązki kontrolowanego

V. Kontrola Poczty Polskiej

  • Podstawy prawne funkcjonowania Poczty Polskiej
  • Obowiązki ustawowe nałożone na przedsiębiorców
  • Kontrola uiszczania opłat abonamentowych
  • Konsekwencje nieopłacenia abonamentu

VI. Kontrola Związku Autorów i Kompozytorów Polskich

  • Przepisy prawa związane z prawami autorskimi
  • Obowiązki związane z publicznym odtwarzaniem muzyki i wideo
  • Zasady przeprowadzenia kontroli
  • Konsekwencje nieprawidłowości podczas kontroli

Zapisz się do naszego newslettera.

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd