Wszyscy chcieliby więcej zarabiać, jednakże nie sam produkt czy rodzaj usługi decyduje o sukcesie firmy, lecz jej profesjonalne wykonanie i obsługa klienta.
Czy masz opracowaną technikę wsparcia klienta w podejmowaniu trudnych decyzji? Czy Twoi pracownicy potrafią efektywnie i skutecznie sprzedawać Twoje usługi i produkty? Czy wiesz ile mógłbyś zarobić, gdyby Twoi pracownicy poznali techniki sprzedaży? Tego możesz nauczyć się na tym szkoleniu.
Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników do efektywnej sprzedaży produktów i usług. Szkolenie pozwala także, na budowanie zespołu sprzedażowego i wypracowania skutecznych procedur z tym związanych.
Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani oraz wykonają ćwiczenia praktyczne podczas warsztatów sprzedażowych.
Program szkolenia:
- Poznanie etapów rozmowy handlowej
- Umiejętność pokonywania obiekcji klientów – trudne sytuacje
- Efektywność sprzedaży
- Argumenty sprzedażowe
Część I
1. SCHEMAT ROZMOWY HANDLOWEJ
Poznanie poszczególnych etapów rozmowy handlowej. Nazwanie poszczególnych etapów rozmowy i ułożenie ich według odpowiedniej kolejności.
2. NAWIĄZANIE KONTAKTU
- Składniki komunikacji międzyludzkiej
- Komunikacja niewerbalna
- Komunikacja parawerbalna
- Komunikacja werbalna
3. ANALIZA POTRZEB
Zdobycie umiejętności prowadzenia rozmowy handlowej ukierunkowanej na badanie potrzeb Klienta. Poznanie rodzajów pytań i metod ich zadawania.
- Pytania otwarte
- Pytania zamknięte
- Zasada lejka
4. TECHNIKI AKTYWNEGO SŁUCHANIA
Uświadomienie uczestnikom jak istotna jest umiejętność słuchania rozmówcy, i jak wpływa to na prawidłowy przebieg rozmowy handlowej i jej efekt.
- Parafraza
- Techniki aktywnego słuchania
- Zalety, metody aktywnego słuchania
5. PREZENTACJA OFERTY
Poznanie umiejętności prezentacji oferty. Poznanie zasady cecha - korzyść.
- Cecha – Korzyść
6. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SUKCES ROZMÓWCY – WYWIADU
- Uświadomienie sobie celu rozmowy
- Zbieranie informacji wstępnych
- Scenariusz rozmowy
- Zmiana minusów na plus:
- Porównanie
- Unik
- Pętla
- Umowa
- Coś za coś
7. ETAPY I ZASADY ROZMOWY TELEFONICZNEJ
- Cel rozmowy
- Udzielenie informacji
- Uzyskanie informacji
- Zmiana zachowań
- Zmiana nastawienia
- Podjęcie decyzji
- Poznanie zasad rozmowy - wywiadu
- Zwiększenie efektywności i sprzedaży
Część II
1. SCHEMAT ROZMOWY SPRZEDAŻOWEJ Z WYKORZYSTANIEM NARZĘDZI ZWIĘKSZAJĄCYCH SPRZEDAŻ
- Elementy sprzedaży wiązanej i dodatkowej
- Narzędzia
- Umiejętności
2. ROZPOZNAWANIE POTRZEB KLIENTA
- Poziomy potrzeb klienta
- Rodzaje pytań
- Przeformułowanie
3. TRUDNE SYTUACJE – RADZENIE SOBIE Z OBIEKCJAMI KLIENTA
Nabycie umiejętności radzenia sobie z obiekcjami klienta i trudnymi sytuacjami. Jak sobie poradzić aby nie doszło do sytuacji zagrożenia celu (niepowodzenia).
- Źródła obiekcji klienta
- Rodzaje obiekcji
- Metody pokonywania obiekcji
- Typy klientów i ich oczekiwania
- Asertywność w kontaktach z trudnym klientem
4. ZACHOWANIA, KTÓRE CENIĄ KLIENCI
Jakie podjąć działania w postępowaniu zewnętrznym handlowca aby rozmowa odniosła oczekiwany skutek.
- Zasady, dot. lubianych przez Klientów zachowań Handlowców
5. FINALIZACJA SPRZEDAŻY
Poznanie umiejętności finalizowania rozmowy handlowej. Jak postawić kropkę nad „i”
- Jak rozpoznać gotowość do podjęcia decyzji?
6. SCHEMAT ROZMOWY HANDLOWEJ – SCENKI SPRZEDAŻOWE
Praktyczne zastosowanie poznanych technik sprzedaży i umiejętności radzenia sobie z trudnymi klientami.